صوت | برای امنیت یافتن از شیطان چه کنیم
کد خبر: 3946367
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۱

صوت | برای امنیت یافتن از شیطان چه کنیم

صاحب مکیال می‌فرمایند اثر دیگر دعا برای امام عصر(عج) این است که سبب ناله و دور شدن شیطان از فرد دعا کننده می‌شود.

صوت | برای امنین یافتن از شیطان چه کنیم؟به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محسن سبط الشیخ در ادامه مرور کتاب مکیال‌المکارم گفت: صاحب مکیال می‌فرمایند اثر دیگر دعا برای امام عصر(عج) این است که سبب ناله و دور شدن شیطان از فرد دعا کننده می‌شود.

اگر کسی امنیت از شیطان بخواهد، هر چه بیشتر به یاد مولایش امام عصر(ع) باشد و برای ایشان دعا بکند، شیطان از او دور می‌شود. این از مهمترین آثار دعا برای امام عصر(ع) است. خدای متعال می‌فرماید: بنده من به چیزی بهتر از واجبات به من تقرب نجست و وقتی مستحبات را انجام می‌دهد من او را دوست می‌دارم؛ به گونه‌ای که گوش او می‌شوم که با آن می‌شنود، چشم او که با آن می‌بیند، زبان او آن سخن می‌گوید و دست او که با آن اعمالی را انجام می‌دهد و چنین کسی اگر دعایی بکند، او را اجابت می‌کنم.

کسی که در مسیر بندگی قدم بر می‌دارد و با واجبات و مستحبات خود را به خدا نزدیک می‌کند، خداوند متعال به این شخص عنایتی می‌کند که فقط آنچه در مسیر خدا است برای او مطلوب می‌شود و اعضا و جوارح او فقط به اموری که پسند خدا است مشغول می‌شود. در نتیجه وقتی در مسیر بندگی به جد حرکت کرد خدای متعال به او لذتی از عبادت می‌بخشد که آنچه مانع باشد را کنار بزند‌.

در خصوص نماز در قرآن می‌خوانیم: نماز از زشتی‌ها باز می‌دارد و اگر کسی نماز با توجه بخواند، این نماز او را از فحشا و منکر دور می‌کند. رسول خدا(ص) فرمودند: شیطان از دست مؤمنی که مقید به وقت‌های نماز است در ترس و وحشت است و اگر به نماز بی توجه شد به او جرأت می‌ورزد و او را به گناهان سنگین می‌اندازد.

پس اهمیت به واجبات و در رأس آنها نماز سبب می‌شود امنیتی از شیطان برای فرد ایجاد شود. حضرت در جایی دیگر فرمودند: روزه صورت شیطان را سیاه می‌کند، صدقه پشت او را می‌شکند و استغفار رگ گردن او را قطع می‌کند.

در نتیجه صاحب مکیال می‌فرماید همانگونه که نماز این چنین است، حقیقت نماز که حجت‌الله است، نیز همین طور است. وقتی به او توجه کردی، برای او دعا کردی و دائم قلبت متوجه او بود و در عطش او گداختی و از صمیم قلب برای غربتش دعا کردی، آنچنان لذت محبت او در قلب شما ایجاد می‌شود که هر چه بخواهد مانع شود آن را کنار می‌زنی چون لذیذترین چیزها را چشیده‌ای و نمی‌خواهی چیزی مانع شود.

محبت در راه خدا کمر شیطان را می‌شکند و دعا برای حجت الله(عج) از مصادیق روشن محبت به خداست. اگر فردی برای امام عصر علیه‌السلام دعا کند خداوند نیز به او عنایت می‌کند و او را در هاله‌ای از نور قرار می‌دهد و شیطان می‌ببیند این فرد طعمه او نیست.

کد
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha